Latest Stories

Assalamualaikum..

Pagi td aku baru jar terbaca email yg aku dihantar oleh Nuffnang itu sendiri. Nuffnang?? Benda apa tu? Nuffnang adalah pengiklan bg blog yg pertama di Asia-Pasifik. Contoh boleh tgk kat blog aku, sebelah atas kiri.. bila org klik, boleh r dpt duit (tapi setakat ni aku dpt RM0.00 , kesian.........).

Ok, berbalik kepada tajuk atas tu. Apa yg aku faham dari email yg aku dapat (xpandai sgt English), pihak Nuffnang kata pada hari Jumaat bertarikh 22/07/11 ada pihak yg cuba ceroboh/mengodam web depa (mereka).

Depa kata pihak yg cuba godam tu adalah pihak yg sama yg akan mensasarkan Streamyx, CIMB, TV3 dan lain lain web tempatan. Depa dapat informasi yg penceroboh/pengodam tu nk "publish"/dedahkan maklumat email serta password seramai 30 000 akaun Nuffnang.

Anda mesti tertanya-tanya, selamat ka akaun Nuffnang aku nih? Kalau Nuffnang kena ceroboh/godam habislah semua tahu password aku. Disebabkan ada persoalan di dalam pemikiran anda itu, pihak Nuffnang kata tidak perlu bimbang, sebab 3 faktor dibawah.


1- Katalaluan anda adalah selamat.
     Kesemua katalaluan pengguna sememangnya di simpan dalam bentuk "one-way encryption". Pihak
     memberi nasihat sekiranya anda menggunakan katalaluan yg sama dengan akaun2 yg lain, anda di
     nasihatkan supaya menukar katalaluan sebagai langkah berjaga-jaga.

2- Rekod pendapatan dan pembayaran tidak akan memberi kesan.
     Segala rekod tentang pendapatan semasa dan pembayaran yg lepas tidak akan di ceroboh/di godam

3- Tidak memberi kesan untuk melayari laman Nuffnang.


Bawah  ni bukti email yg aku dapat tu. Pengguna Nuffnang yg lain cuba periksa email masing2.


P/S >>>> Nuffnang tidak di ceroboh/godam/hack. Di nasihatkan supaya menukar katalaluan jika ada menggunakan katalaluan yg sama dgn akaun bg laman web yg lain sebagai langkah berjaga2.

Sekian.

Categories:

Leave a Reply

    Statistik

    free counters

    Jom Daftar!